
A pilóták hamar letudták installációs köreiket, ám így is 19 percet kellett várni az első mért körre: Heidfeld 1:38,313-mal adta meg az alaphangot, melyet a következő körében 1:37,987-re javított. A német R31-esére nem az előrevezetett, hanem a normál kipufogót szerelte fel a Renault.
Heidfeldtől a 25. percben honfitára, Rosberg vette át a vezetést. Ideje 1:35,751 volt, majd a következő körében 1:35,112.
Fél órához közeledve az élmenők közül Hamilton vette át elsőként a vezetést. A McLaren pilótája már 1:34,982-es időt futott, majd 1:33,576-ra javította az etalon időt.
A tréning egyharmadánál Hamilton, Rosberg, Schumacher, Alguersuari, Kobayashi, Perez, Maldonado, Heidfeld, Barrichello, Hülkenberg, Ricciardo volt a sorrend. A többiek ekkor még nem futottak mért kört.
Hamilton nem állt le a lágy gumikkal: a soron következő körében már 1:32,996-ot futott, miközben többen is hibáztak az egyes kanyar féktávján. Barrichello mellett Kobayashi is a bukótérbe csúszott.
A 37. percben Webber feliratkozott a második helyre, ám egy másodperccel elmaradt Hamilton idejétől. Vettel pedig a negyedik helyre iratkozott fel 1,7-es hátránnyal.
Aztán a 40. percben Vettel közel fél másodperc előnnyel átvette a vezetést Hamiltontól, a McLarenes mögé feljött Webber.
Vettel a tréning kétharmadánál 1:32,534-re javította idejét, ám Alonso 1:32,037-tel jobbnak bizonyult a Red Bullosnál.
A sorrend ekkor így módosult az élen: Alonso, Vettel, Webber, Massa, Hamilton, Button, Rosberg, Petrov, Schumacher, Alguersuari.
Alonso már 1:32 alatti időket is futott, miközben Webber és Vettel két tizedre, Massa hét tizedre, Hamilton pedig egy másodpercre tudta csak megközelíteni a spanyolt.
A McLaren időközben újra bevetette új hátsó légterelőjét, melynek kisebb a légellenállása, ám kevesebb leszorítóerőt is termel. Mindezt Button autójára szerelték fel.
Miközben a Ferrarik és a Red Bullok már 17-21 kört teljesítettek, Hamilton csak 12 kört futott a tréning elején. Azóta még nem tért vissza a pályára a brit.
Érdekesen alakult a mezőny hátsó fertálya is. Kovalainen a középmezőny hátsó felének méltó ellenfele volt, ám mögötte Karthikeyan, Chandhok, Ricciardo, Glock, D'Ambrosio sorrendben 4 másodperccel le voltak maradva a többiek.
A tréning vége felé sokan hibáztak. Schumacher mellett Alonso is kicsúszott az 1-es kanyarban, Kovalainen pedig az 5-ös kanyarban hibázott, csakúgy mint Buemi.
Sokáig úgy tűnt, hogy senki sem tud már az idején javítani, mikor Alonso 1:31,894-es idejével újra robbantott. A Ferraris az első két szektorban abszolút legjobb részidőt futott.A pénteki második szabadedzésre magyar idő szerint 14 órakor kerül sor.


0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése