2011. július 22., péntek

Webber ugrott az élre Németországban

A legutóbbi, két évvel ezelőtti nürburgringi Német Nagydíjat megnyerő Mark Webber volt a leggyorsabb a hétvégi viadal pénteki edzésnapján, a Red Bull ausztrál pilótája meg tudta előzni a délelőtti leggyorsabb Fernando Alonsót az időlistán. Az első edzésnap alapján, akárcsak Valenciában és Silverstone-ban, a Ferrari spanyol pilótája és a két Red Bull-menő fog megküzdeni egymással a dobogós helyezésekért.



A Brit Nagydíjon rajtelsőséget szerző Mark Webber és a silverstone-i futamgyőztes Fernando Alonso küzdelmét hozta a Német GP pénteki napjának két szabadedzése: délelőtt a Ferrari spanyolja, délután pedig a Red Bull ausztrálja volt a gyorsabb, de csak hajszál választja el egymástól a vb-éllovas Sebastian vettel legyőzésére törő párost.
Vettel a hűvös, de száraz időben megtartott edzéseken mindkétszer 3. lett, társához képest a pálya középső szakaszán veszít időt, s úgy tűnik, az időmérő edzésen nagyon nehéz dolga lesz Webberrel szemben.
A McLaren eddig nem mutatta jelét annak, hogy feltámadna a legutóbbi két versenyen mutatott gyengélkedéséből, Lewis Hamilton és Jenson Button csak a Mercedes párosa mögött zárta a délutáni tréninget. Button autóján kísérleti kipufogót próbált ki a wokingi csapat, amely tönkrement, így a Kanadai GP győztese nem tudott teljes értékű munkát végezni.
A pálya mindkét edzésen csúszott, több blokkoló fékezést lehetett látni, a versenyzők pedig egymás után sodródtak ki a lassú és a gyorsabb kanyarokban. A program szombat délelőtt a 3. szabadedzéssel folytatódik.
AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA
A Ferrari Brit Nagydíjon aratott győzelme után Németországban ismét korlátozás nélkül lehet használni a diffúzorra irányított kipufogókat. A lépéstől azt várták, hogy a Red Bull ismét a riválisai elé kerül, de Alonso az első edzésen rácáfolt a jóslatokra. Persze egy edzés eredményeiből nem lehet kikiáltani a vasárnapi győztest, a Ferrari tempója azonban azt sugallja, a Nürburgringen is számolni kell a kétszeres világbajnok spanyollal.
A pálya hőmérséklete a délelőtti 18 fokról felkúszott 24-re, a nap hol kisütött, hol elbújt a felhők mögé. A boxutcát Vitantonio Liuzzi hagyta el elsőként.Az időlista tetejére az első percekben Jaime Alguersuari állt 1:36.498 perces eredményével. Csapattársa, Sébastien Buemi a délelőtti edzés legijesztőbb jelenetének volt a főszereplője – nagy sebességgel történt kicsúszását a kavicságyban végezte, nem ment neki semminek.
A délutáni tréning első megpördülése a Lotusnál Jarno Trullit helyettesítő Karun Chandhoké volt, az indiai folytatni tudta a száguldást. Barrichello is visszament a boxba, a rádión azt mondta csapatának, valami leesett az autójáról.
Alonso 1:32.990 perccel állt az élre.
Az edzés 10. percében Ricciardo Hispaniája sűrű füstfelhőt bocsátott ki, az autó motorhiba miatt leállt a pálya szélén. A pályabírók egy traktorral elszállították a roncsot, már nem volt szükség sárga zászlós figyelmeztetésre.
Rosberggel közölte a Mercedes rádión, hogy eltűnt autójának GPS-jele, és a telemetriai adatok sem érkeznek meg a boxba a gépéről, amelyről leszakadt egy légterelődarab.

Alonso mögé feljött Webber és Vettel, az ausztrál 6, a német 8 tizedre volt a spanyoltól. Hamilton McLarenje alulkormányozottságára panaszkodott.Sutil megpördült, de folytatni tudta.
A negyedik helyre Massa, majd Petrov jött fel, az orosz 966 ezredre volt Alonsótól.
A délelőtt kicsúszó Buemi 3 próbakör után visszaállt a boxba, azóta sem volt a pályán, fél óra elteltével egyedül neki nem volt időeredménye.
A tavaly a Német Nagydíj győzelméről a Ferrari csapatutasítása miatt lecsúszó Massa 1:32.772 perces körével a lágy gumikon átvette a vezetést. A következő körében még gyorsabb volt, 1:32.466-ra javított.
Rengetegen elfékezték magukat, percenként szállt fel kisebb füstfelhő valamelyik kanyarból a fékbeállítások nehézségi miatt. Maldonado le is sodródott a pályáról a bal első kerekének blokkolása után.
A felhőkből továbbra sem esett az eső, a nap néha kikukucskált, de többnyire szürke maradt az ég. A próba gyanánt elhozott lágy gumik nagyon népszerűek voltak, szinte mindenki azokon száguldott. A keverék a Pirelli tervei szerint lassúbb, de megbízhatóbb a mostani lágynál, jövőre a közepesen kemény alapja lehet.
Az edzés felénél Alonso újabb menetet kezdett a lágy gumikon, és 1:31.879 perces eredményével visszavette a vezetést Massától.
Hamilton is gyors körön volt, a Red Bull pilótáit megelőzve feljött a 3. helyre. Massa az új lágy gumikon javított saját eredményén, de maradt a 2. helyen, Alonso pedig a nap legjobb első szektora után a középső szakaszban elfékezte magát, tett egy kitérőt a kavicságyban, és nem tudott javítani.
Hátul Chandhok egy másodperccel csapattársa, Kovalainen előtt állt, a 17. helyen.
Schumacher feljött a 4. helyre, miközben Webber a lágy gumikon 1:31.770-re javította a hétvége legjobb eredményét.
Buemi a motorja meghibásodása miatt már nem mehetett vissza a pályára.
Webber 1:31.711-re javította legjobbját, miközben Rosberg feljött a Ferrarik és Schumacher mögé, az 5. helyre.
Fél órával a vége előtt Vettel feljött a harmadik helyre, miközben Rosberg kitérőt tett a kavicságyba. Nem sokkal később Glock is így járt az 5-ös kanyarban.
Az utolsó 20 perc előtt Webber, Alonso, Vettel, Massa, Schumacher, Rosberg, Hamilton, Petrov, Sutil, Button volt az első tíz sorrendje, az első hat egy másodpercen belül volt.
Hátul a kiscsapatok pilótái közül Kovalainen volt a leggyorsabb Glock előtt, Chandhok 1.5 másodpercre volt a finntől. 
Az edzés záró szakaszában megtankolt autóikkal a futam rajtjára és első fázisára készültek a csapatok.
Button a végén a boxban maradt, mert a kísérleti kipufogója tönkrement, és a szerelőknek már nem maradt idejük kicserélni.



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

VB VÉGEREDMÉNYE

VB VÉGEREDMÉNYE A BRAZIL NAGYDÍJ UTÁN AZ ÉLMENŐKNEK: 1.VETTEL 392 pont 2.BUTTON 270 pont 3.WEBBER 258 pont 4.ALONSO 257 pont 5.HAMILTON 227 pont 6.MASSA 118 pont HA VAN VALAMI KÉRDÉSETEK AZ F1-GYEL KAPCSOLATOSAN ÍRD MEG CHAT-BE KÉRDÉSEDET ÉS MEGPRÓBÁLOK RÁ VÁLASZOLNI!