
A két évvel ezelőtti Német Nagydíjon Nürburgring-specialistává kikiáltott Mark Webber szerezte meg az első rajtkockát a vasárnap délután 14 órakor rajtoló F1-es viadalra, megelőzve Lewis Hamiltont, aki hét verseny után tért vissza az első rajtsorba.
Hamilton remeklése a szabadedzések után váratlannak mondható, hiszen eddig nem remekelt a McLaren-pilóta a hétvégén, inkább Fernando Alonsótól lehetett várni a kiugró eredményt. Ez is csak azt jelzi, hogy bizony óvatosan kell bánni a szabadedzések eredményeivel…
Hamilton meglepetésének Vettel az egyik kárvallottja, a német zsinórban 14 versenyen indult az első rajtsorból, de a Német Nagydíjon megszakadt parádés sorozata. Vettel a Brit Nagydíjig rendre nyert versenyt vagy szerzett pole pozíciót a versenyhétvégéken, de Silverstone-ban minden részsikerről lemaradt, és úgy tűnik, a hazai versenyén még visszább esik – persze minden relatív, a német számára a 3. helyezés is jó eredmény lenne, de botorság lenne leírni a győzelmi esélyeit.
A vb-éllovas mögül a két Ferrari rajtolhat, majd Nico Rosberg, Jenson Button, Adrian Sutil, Vitalij Petrov és Michael Schumachert következik.
Az első 11-ben Nick Heidfelddel kiegészülve öt német van, a hatodik, Timo Glock a 20. rajtkockát szerezte meg.
AZ IDŐMÉRŐ KRÓNIKÁJA
A délelőtti szabadedzés után sűrű felhők gyülekeztek a Nürburgring felett, de eddig elmaradt a csapadék, és az időmérő előtti percekben a nap is kisütött a pálya felett. Ha nem változik a helyzet, megmarad a kérdés, hogy a Red Bull folytatja-e pole-sorozatát, vagy Alonso megszerzi-e a Ferrari idei első pole pozícióját?
A tréninget a hispaniás Vitantonio Liuzzi büntetéssel kezdi, az autójában történt váltócsere miatt öt pozícióval sorolják majd hátrébb – azaz minden bizonnyal az utolsó rajtkockából fog indulni.
Az edzés elején a levegő 14, az aszfalt 22 fokos, a csapatok az első szakaszra nem várnak esőt.
1. SZAKASZ
Elsőként Jérome d'Ambrosio hagyta el a boxutcát. Biztos, ami biztos alapon, szinte a teljes mezőny kiment a pályára az első percekben.
A korai mért körök alapján Schumacher a leggyorsabb, a német 1:35.368 perces eredményt ért el közepesen kemény abroncsain. Mögötte Alonso, Heidfeld, Webber, Hamilton, Sutil sorrend alakult ki.
Webber a második körében megelőzte a Mercedes veteránját, 1:34.084-gyel állt az élre, szintén közepesen kemény keverékű abronccsal.
Hamilton 1:32.934-gyel vette át a vezetést.
Petrov, Kobajasi és Pérez 8 perc után sem járt még a pályán.
Alonso átvette a vezetést, hátul a magát csúnyán elfékező Kovalainen nem futott elég jó kört ahhoz, hogy a középmezőny pilótáit a lágy használatára kényszerítse, csak Barrichellót tudta megelőzni. Néhányan így is feltették a sárga betűs keveréket, a Toro Rosso pilótái az első tízbe is kerültek velük.
Pérez és Kobajasi is lággyal kezdte meg a körözést, a mexikói a 6. a japán a 8. helyre jött fel. Petrov is a lággyal érkezett, az 5. helyre zárkózott fel.
A McLaren és a Red Bull pilótáin, valamint Alonsón kívül mindenki ment még egy lágy gumis menetet, hogy bebiztosítsa továbbjutását – Massa 1:31.826-tal állt az élre, Rosberg csúszott a kiesőzónába.
Ám még volt egy köre a Mercedes-pilótának, be is jött, s így Kobajasi esett ki.
A japán mögött Kovalainen, Glock, Chandhok, D'Ambrosio, Liuzzi, Ricciardo sorrend alakult ki, az olasz a büntetése miatt az utolsó helyre esik majd vissza. Egyikük indulása sem került veszélybe, simán belül estek a 107 százalékos zónán.
A gumikeverékek közötti különbség miatt a Mercedes-pilótáknak egyértelműen szükségük volt a lágy gumis körre, de Massa esetében úgy tűnik, a Ferrari nem bízik meg kellőképpen versenyzőjében, Alonso ugyanis a közepesen keménnyel a 7. legjobb időeredményt érte el.
2. SZAKASZ
A Force India számára biztató lehet, hogy Sutil csak négy tizeddel kapott ki Massától a lágy gumin. A negyedórás 2. szakaszt Pérez nyitotta meg.
Mögötte Massa haladt az első szakaszban is használt lágy abroncsain. A brazil 1:31.792 perces idővel nyitott, Alonso a friss lágy gumikon 1:31.160-nal ugrott elé.
Webber a Red Bull nürburgringi formájára jellemzően az első gyors körében még nem volt olyan gyors, mint a Ferrari, Hamilton viszont 1:30.998-cal nyitott. Vettel bejött Hamilton és Alonso közé, az első három 152 ezreden belül volt.
Schumacher közel két másodpercet kapott Hamiltontól, de így is az élmezőny végén, a középcsapatok előtt volt. Webber egy lassabb kör után ismét a gázra lépett, fél másodperces hátrányát igyekezett ledolgozni. Két tizedet faragott belőle, de a Hamilton, Vettel, Alonso trió mögött maradt.
A riválisok nem veszélyeztették a három topcsapat pilótáit, a 7. helyezett Rosberggel együtt viszont többen is pályáztak a záró szakaszban kiadó négy helyre.
Az edzés hajrájában ki is mentek a riválisok a pályára, hogy összecsapjanak a továbbjutó helyekért. Az utolsó menetek előtt Schumacher kieső helyen, a 11. pozícióban volt.
A Toro Rosso versenyzői beletörődtek a kiesésbe, miközben Schumacher felzárkózott Rosberg mögé a 8. helyre.
Sutil mindkét Mercedest megelőzte, s jött Heidfeld és Petrov.
Rosberg a hajrában feljött az 5. helyre Button és Massa elé, Schumachert pedig csak Petrov tudta megelőzni.
A többiek – Heidfeld, Di Resta, Maldonado, Barrichello, Pérez, Buemi, Alguersuari sorrendben – kiestek.
3. SZAKASZ
Az első öt sor helyeiért a két-két Red Bull, Ferrari, McLaren és Mercedes mellett Sutil és Petrov szállt harcba. Esőre továbbra sem kell számítani.
A hat német pilótából négy érdekelt a záró tíz percben, a másik kettőből Glock bizonyára annak is örül, hogy az egyik Lotust megelőzte, míg Heidfeld roppant csalódott lehet, hogy kicsúszott a tízből.
A záró szakaszban Alonso ment ki elsőként a pályára, vadonatúj lágy gumikon.
Alonso 1:30.866-tal nyitott, a használt abroncsokon haladó Petrov 2 másodperccel elmaradt tőle, Hamilton viszont bejött a spanyol elé 1:30.725-tel.
Webber 1:30.251-gyel vette át a vezetést, Vettel egy tizeddel elmaradt tőle, de a Red Bull fölénye egyértelmű.
Az élmezőnynek maradt ideje még egy gyors menetre. Az utolsó másodpercekben mindenki el tudta kezdeni gyors körét.

0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése