A Ferrari és a Red Bull Racing volt a leggyorsabb a két szabadedzés során a legendás hírű Nürburgringen.

A csapatok a pénteki napon két garnitúra új PZero sárga lágy gumikeveréket kaptak, melyen Fernando Alonso 1 perc 31.894 másodperces eredményt ért el délelőtt: máris megdöntve Mark Webber 2009-es 1 perc 32.230 másodperces pole-pozícióját (2009-ben rendezték utoljára a Német Nagydíjat a Nürburgringen). Délután a Red Bull Racinges Webber volt a leggyorsabb 1 perc 31.711 másodperces köridejével, a PZero sárga lágy abroncs régebbi verzióján.

A csapatok a pénteki napon két garnitúra új PZero sárga lágy gumikeveréket kaptak, melyen Fernando Alonso 1 perc 31.894 másodperces eredményt ért el délelőtt: máris megdöntve Mark Webber 2009-es 1 perc 32.230 másodperces pole-pozícióját (2009-ben rendezték utoljára a Német Nagydíjat a Nürburgringen). Délután a Red Bull Racinges Webber volt a leggyorsabb 1 perc 31.711 másodperces köridejével, a PZero sárga lágy abroncs régebbi verzióján.
A kísérleti PZero sárga lágy gumikeveréket úgy tervezték, hogy a régebbinél tartósabb legyen, és kevésbé kopjon, de a köridő ne változzon – így is történt a mai két szabadedzésen. A lágy abroncs új verziója több körön át is kitartott, és minden alkalommal gyorsabb lett, így bizonyítva fokozott tartósságát. A jelenlegi PZero sárga gumikeverékhez hasonlóan a kísérleti abroncsot is sárga csíkkal jelölték az oldalfalon. Valamennyi csapat ezt használta délelőtt, majd mindkét verzióra sor került a délutáni edzésen.
Az idő hűvös volt és felhős, 14 fokos levegő hőmérséklettel és bár végig lógott az eső lába, a zápor elmaradt. A lágy abroncs kétféle verziója mellett a PZero fehér médium gumikeveréket, a primér abroncsot is használták ma a pilóták. A médium és a lágy abroncs közötti különbség a vártnak megfelelően kb. kilenctized másodperc volt és sok lehetőséget biztosított stratégiára.
Paul Hembery, a Pirelli motorsport igazgatójának nyilatkozata: „Elégedettek vagyunk a kísérleti PZero sárga gumikeverék eddigi teljesítményével, bár a részletes visszajelzést még nem kaptuk meg a csapatoktól, s anélkül nem vonhatunk le messzemenő következtetéseket. Úgy láttuk azonban, hogy az új abroncs teljesítménye sebesség tekintetében megegyezik a jelenlegi lágy gumikeverékével, de tartósabb. Tehát akár úgy is dönthetünk, hogy jövőre ezt használjuk médium abroncsként. A mai hűvös időben a lágy abroncs gyors felmelegedési ideje fontos tényező volt és úgy véljük, ez továbbra is így lesz.”
Napi tények:
• 300 méter különbség van a régi Nürburgring Nordschleife legmagasabb és legalacsonyabb pontja között, míg az új pálya legalacsonyabb csúcsa (565 méter) és a legmagasabb (627 méter) között mindössze 62 méter a különbség.
• A német pilóták 119 nagydíjat nyertek a Formula 1 Világbajnokság kezdete óta, ezzel a második helyen állnak a britek mögött, akik 214 versenyt nyertek eddig.
• Sebastian Vettel máris a második legsikeresebb német pilóta a Formula 1 történetében, de 16 győzelemmel a háta mögött még mindig elmarad a 91 győzelmet magáénak tudó Michael Schumachertől.
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése