2011. május 29., vasárnap

Monacóban is Vettel szerezte meg az első rajtkockát

                                                                   
Hiába Fernando Alonso eddigi remeklése Monacóban, a Ferrari spanyol pilótája nem tudott harcba szállni a pole pozícióért, amely az idén ötödször lett Sebastian Vettelé. A német mellől Jenson Button indulhat, míg a tavalyi győztes Mark Webber a 3. a rajtrácson Alonso és Michael Schumacher előtt. Az edzés több mint fél órán át állt, miután Sergio Pérez a Sauberjével az alagútból kijövet a gumifalba csapódott. A balesete utáni mentéskor eszméleténél lévő mexikóit kórházba kellett szállítani.


                        Vettel délelőtt nem ment mérvadó kört Monacóban, de délután megverte riválisait (Fotó: Reuters)
Sebastian Vettel pazar kört futott a Monacói Nagydíj időmérő edzésén, és legyőzte riválisait a pole pozícióért vívott csatában. A világbajnoki éllovashoz Jenson Button tudott a legközelebb kerülni a McLaren-Mercedesszel, a második és harmadik szabadedzésen legjobb időeredményt elérő Fernando Alonsónak viszont meg kellett elégednie a 4. rajtkockával.
Innen egy hete Barcelonában a rajt után az élre ugrott, ám Monacóban ezt a mutatványt szinte lehetetlen megismételni. A tavalyi győztes Mark Webber bejött a spanyol elé, mögüle viszont Michael Schumacher rajtolhat – a veterán nem indult még ennél jobb helyről a visszatérése óta, és innen is csak egyszer: a tavalyi Török GP-n.
Schumi mögül Felipe Massa, Lewis Hamilton és Nico Rosberg rajtolhat, az utóbbi Mercedesét sikerült megjavítani a délelőtti tréningen elszenvedett balesete után. Hamilton későre hagyta saját gyors körét, de nem járt sikerrel, mert Sergio Pérez balesete miatt félbe kellett szakítani az edzést. 
A mexikói ott csúszott meg Sauberjével, ahol délelőtt Rosberg, de nem volt szerencsés, és autója oldalával telibe kapta a sikán utáni védőkorlát végződését.
A mentők a baleset helyszínére érkeztek. A gumifal itt igen vastag, több rétegű, de óriási erővel csapódott be a négykerekű . A tűzoltók sorfalat álltak a helyszínnél, hogy a kamerák se láthassák az elsősegélynyújtást. Később leplet húztak az orvosok fölé, hogy eltakarják az ellátást.
A mentővel egy helyi kórházba szállították a pilótát, s a pályán elhaladó jármű nyomában felállva  tapsolt a Pérezért aggódó közönség. A vörös autót a Sauber-Ferrari roncsát szállító teherautó követte.
Az orvosok jelentése szerint a pilóta magánál volt a mentésnél, és beszélgetett az őt ellátó szakemberekkel.
Miközben a csapatok a közösségi oldalakon jobbulást kívántak Péreznek, a pályamunkások újabb elemekkel erősítették meg a gumifalat.
Liuzzi csütörtöki, valamint Rosberg és Pérez szombati balesete is mutatja, jogos volt a pilóták aggodalma a nyitható légterelő alagútbéli használatát illetően – ennek betiltása ellenére is súlyos balesetek vannak a pálya ezen szakaszán.
ELŐZMÉNYEK
délelőtti szabadedzés után, ha csak az időeredményeket nézzük, Fernando Alonso a legesélyesebb a pole pozíció megszerzésére, de a Red Bull tréningje a kicsúszások miatt nem volt tökéletes, a gyorsabb szuperlágy keveréken Sebastian Vettel és Mark Webber sem mutathatta meg, mit tud.
Az időjárás, akár az egész hétvégén, nyaralásra és autóvezetésre is tökéletes: szikrázó napsütés, enyhe szellő a tenger felől. Az aszfalt hőmérséklete az edzés elején 45 fokos.
A pályabírók Rosberg balesete után eltávolították a sikán bukóterében lévő „fekvőrendőröket", amelyekkel eredetileg a kanyar levágását akarták  megakadályozni, de a Monacóban felnőtt Mercedes-pilóta baleseténél túlságosan is megdobták az autót.
1. SZAKASZ
Jérome d'Ambrosio hagyta el elsőként a boxutcát. A délelőtti szabadedzés elején nagyon aktív Michael Schumacher is a pályára hajtott, miközben társa teljes készültségben várta, hogy a szerelők az utolsó simításokat is elvégezzék autóján.
Az első kör a Virgin belga pilótájáé volt, 1:23.192-jét 1:18.112-vel javította meg a renault-s Vitalij Petrov. Schumi 64 ezreddel kapott ki tőle. A pilóták többsége lágy gumikon ment ki a pályára, bíztak benne, hogy a tavalyi újoncokat ezekkel is meg tudják verni.
A 6. percben a két McLaren állt az élre, Hamilton 1:16.321-gyel  vette át a vezetést, utána Button 1:15.969-cel javított. Rosberg beült az autójába, de még a boxban volt.
Vettel első mért köre 3 tizeddel maradt el Buttonétól. Bár a német utána előzött, Button azonnal visszavágott. Kilenc perccel a szakasz vége előtt Rosberg elhagyta a boxutcát.
Hamilton állt az élre, a Toro Rossók a Lotusok mögött álltak, nekik használniuk kellett a szuperlágy gumit. Ugyanez vonatkozott a Force India párosára is.
Rosberg 1:15.8-cal a negyedik helyre jött fel, autóját jól összerakták.
Adrian Sutil a szuperlágy gumin a 8. helyre jött fel, 4 és fél perccel a vége előtt Sergio Pérez Paul di Resta és a két Toro Rosso még veszélyben volt.
A Hispania autói még ekkor sem hagyták el a boxutcát. Liuzzi bizonyára délelőtti balesete miatt nem volt kint, Karthikeyan autóján pedig a hátsókerék-felfüggesztés ment tönkre.
Pérez, Buemi és Di Resta továbbjutott, Alguersuari Kovalainen és Trulli mögött maradt a 20. helyen, és kiesett. A Lotus ezúttal nem jutott tovább, a mezőnyből ugyanis sokan elhasználtak egy készlet szuperlágy gumit. Csak a Red Bull, a McLaren és a Ferrari pilótái nem.
A Hispania esetében életbe léphet a 107 százalékos szabály alóli felmentés, az 1:20.4-es határidőnél a délelőtti szabadedzésen Liuzzi és Karthikeyan is tudott jobbat menni. A két pilóta sorsa a sportfelügyelő testület kezébe került.
2. SZAKASZ
A negyedórás részt Buemi kezdte meg, többen is a nyomába eredtek. Schumacher máris a szuperlágyakon száguldott. 1:15.85-nel állt az élre, Webber szintén szuperlágyon 1:14.996-tal állt az élre.
A két McLaren-Mercedes  jobb volt az ausztrálnál, Hamilton 1:14.275 perces ideje már a hétvége legjobbja volt. Alonso és Vettel is csak a mclarenes mögé érkezett.
A McLaren és a Red Bull pilótái mellett Alonso tudott 1:15 percen belülre érni, mögöttük Rosberg, Schumacher, Massa, Barrichello, Maldonado volt a sorrend. Az edzés fele még hátravolt.
Hamilton bement a boxba, Vettel azonban tovább próbálkozott a szuperlágy gumikon, s két ezredre megközelítette az éllovast. Alonso is próbálkozott még, szintén sikertelenül.
Schumacher és Rosberg új szuperlágy gumikon jött vissza a pályára, Massa ugyanazon a készleten, amelyen az előbb kint volt. Az első öt nem jött már ki. Petrov a szuperlágy gumin megelőzte Maldonadót, és feljött a 10. helyre.
A Ferrari brazilja bejött 1:15  alá, és megelőzte Webbert. Pérez bejött Schumacher elé a 8. helyre. Maldonado megelőzte Barrichellót, ő volt a 10., de még volt idő.
Schumi javított, Rosberg is: a fiatalabbik német a 6., a veterán a 8. helyen jutott tovább, a Renault pilótái kiestek, Pérez és Maldonado bejutott.
A 11. és a 17. hely között Petrov, Barrichello, Kobajasi, Di Resta, Sutuil, Heidfeld, Buemi sorrend alakult ki a vasárnapi versenyre.
3. SZAKASZ
A Ferrari, a Red Bull és a McLaren pilótái 2-2 készlet szuperlágy gumit megspóroltak az első tíz rajtkockáról döntő tízperces szakaszra.
Az első percben a Ferrari és a Mercedes párosa, valamint Button hajtott ki a pályára. Aztán Webber is követte őket. Vettel, Hamilton, Maldonado és Pérez a boxban maradt, ők egy menetre készültek.
Schumacher 1:15.0-val nyitott, Alonso 1:18.6-tal. Massa 1:14.889-ére Button 1:13.997-tel reagált.
Webber 22 ezreddel elmaradt a mclarenestől. Vettel azonban kiváló kört futott, 1:13.556-tal az élre állt. Hamilton is kijött a pályára egyetlen menetére.
Első két köre nem sikerült valami jól, a 8. helyen állt, amikor Sergio Pérez balesete miatt 2:26 perccel a vége előtt félbeszakították az edzést.
PÉREZ BALESETE 




Charlie Whiting versenyigazgató a baleset helyszínére érkezett, hogy a saját szemével győződjön meg róla: biztonságos a további száguldás. A Sauber is megerősítette, hogy Pérez magánál van, az FIA pedig jelezte: 15.35-kor újraindul az időmérő.
A pilóták közül Hamiltonnak volt a legnagyobb szüksége a hátralévő két és fél percre, a mclarenesnek a 8. helyről kellett előreugrania.
A sorrend az újraindítás előtt Vettel, Button, Webber, Alonso, Schumacher, Massa, Rosberg, Hamilton, Maldonado, Pérez volt a sorrend.
A boxutca végén Hamilton mögött álltak sorba a pilóták, mindannyian a pályára hajtottak. 2:26 perc állt rendelkezésükre, ami fejenként egy gyors kört jelentett.
Az angol azonban a sikánnál levágta a pályát, és csak egy helyezést javított.
Vettelé lett a pole pozíció, a német tökéletes helyről indulhat harcba első monacói győzelméért.
MONACÓI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE 
1.Sebastian VettelnémetRed Bull-Renault1:13.556átlag: 163.467 km/ó
2.Jenson ButtonbritMcLaren-Mercedes1:13.9970.441 mp h.
3.Mark WebberausztrálRed Bull-Renault1:14.0190.463
4.Fernando AlonsospanyolFerrari1:14.4830.927
5.Michael SchumachernémetMercedes1:14.6821.126
6.Felipe MassabrazilFerrari1:14.8771.321
7.Lewis HamiltonbritMcLaren-Mercedes1:15.2801.724
8.Nico RosbergnémetMercedes1:15.7662.210
9.Pastor MaldonadovenezuelaiWilliams-Cosworth1:16.5282.972
10.Sergio PérezmexikóiSauber-Ferrariidő nélkül 
11.Vitalij PetrovoroszRenault1:15.8151.540
12.Rubens BarrichellobrazilWilliams-Cosworth1:15.8261.551
13.Kobajasi KamuijapánSauber-Ferrari1:15.9731.698
14.Paul di RestabritForce India-Mercedes1:16.1181.843
15.Adrian SutilnémetForce India-Mercedes1:16.1211.846
16.Nick HeidfeldnémetRenault1:16.2141.939
17.Sébastien BuemisvájciToro Rosso-Ferrari1:16.3002.025
18.Heikki KovalainenfinnLotus-Renault1:17.3432.136
19.Jarno TrulliolaszLotus-Renault1:17.3812.174
20.Jaime AlguersuarispanyolToro Rosso-Ferrari1:17.8202.613
21.Timo GlocknémetVirgin-Cosworth1:17.9142.707
22.Jérome D'AmbrosiobelgaVirgin-Cosworth1:18.7363.529
23.Vitantonio LiuzziolaszHispania-Cosworthidő nélkül 
24.Narain KarthikeyanindiaiHispania-Cosworthidő nélkül 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

VB VÉGEREDMÉNYE

VB VÉGEREDMÉNYE A BRAZIL NAGYDÍJ UTÁN AZ ÉLMENŐKNEK: 1.VETTEL 392 pont 2.BUTTON 270 pont 3.WEBBER 258 pont 4.ALONSO 257 pont 5.HAMILTON 227 pont 6.MASSA 118 pont HA VAN VALAMI KÉRDÉSETEK AZ F1-GYEL KAPCSOLATOSAN ÍRD MEG CHAT-BE KÉRDÉSEDET ÉS MEGPRÓBÁLOK RÁ VÁLASZOLNI!