Sebastian Vettel tovább növelte előnyét a bajnokságban, miután megszerezte pályafutása első utamgyőzelmét a Monacói Nagydíjon, melyet hat körrel a vége előtt, piros zászlóval megszakítottak,Vitaly Petrov balesete miatt.A Red Bull világbajnoka úgy döntött, hogy a futam közepén beküldött biztonsági autós fázisban nem áll ki a bokszba, így egy 56 körös etapot teljesített a lágy gumikon, míg ellenfelei, Fernando Alonso és Jenson Button frissebb gumikon hajtottak mögötte.A vezető hármast mindössze egy másodperc választotta csak el egymástól, mikor nyolc körrel a verseny vége előtt egy tömegbaleset történt előttük, ami miatt először csak a biztonsági autót küldték pályára, majd le is állították a futamot, ugyanis Petrovhoz megérkeztek a mentőalakulatok.Az új rajt előtt mindenki feltetethette autójára az új abroncsokat, így Vettel simán megtartotta vezető pozícióját Alonso és Button előtt, mígMark Webber – akinek borzalmasan sikerült a kiállása, mellyel jócskán visszacsúszott – feljött a negyedik helyre, Kamui Kobayashi elé.
Lewis Hamiltont hatodikként intette le a kockás zászló, miután a futam elején csúnyán beragadt Michael Schumacher mögé, majd pedig baleset okozásáért egy áthajtásos büntetést kapott.
A pole pozícióból induló Sebastian Vettel kiválóan kapta el a rajtot, első helye egy pillanatig sem volt veszélyben, így magabiztosan vette az első kanyart, Jenson Button előtt.
Fernando Alonso átlépett Mark Webberen és feljött a harmadik helyre, míg a rajt legnagyobb vesztese Michael Schumacher volt, aki csúnyán beragadt. A Mercedes német versenyzője ezzel visszacsúszott az ötödikről a tízedik helyre, ám a visszafordítóban megelőzte a lágy gumikon kezdő Lewis Hamiltont.
A McLaren brit versenyzője ezzel csúnyán beragadt a hétszeres világbajnok mögé. Szemmel láthatóan gyorsabb volt ellenfelénél, de csak a tízedik körben tudta megelőzni a célegyenes végi kanyarban, ám lemaradása már több mint 25 másodperc volt az elöl haladó Vettellel szemben.
A Mercedesen teljesen elfogytak a szuperlágy abroncsok. Schumachert és Nico Rosberget is nyomták hátulról, mindkettejük tempója visszaesett, így nem volt meglepő, hogy az elsők között teljesítették első kiállásukat.
Az élmezőnyből elsőként Button állt ki, szuperlágy gumikért, akit Vettel, majd Webber követett, ám a Red Bull csúnyán elrontotta mindkét kiállást, ugyanis nem voltak előkészítve az abroncsok.
Vettel ezzel visszacsúszott a második helyre, Button mögé, míg Webber csak a tizennegyedik pozícióban folytatta tovább a körözést.
Közben Hamilton beragadt Petrov mögé, körökön keresztül üldözte, a végén pedig úgy döntött, kiáll a bokszba, de szerelői nem várták, így értékes időt veszített, ezért nem tudott átlépni Webberen és Massán.
Hamilton képtelen volt a célegyenes végén elmenni a Ferrari brazilja mellett, így merész húzásra szánta el magát, a visszafordítóban betette autóját ellenfele mellé, aminek az lett a vége, hogy oldalról összeütköztek, de mindketten folytatni tudták a körözést.
A McLaren versenyzője azonban az alagútban ismét bement a Ferrari mellé, mellyel Massa a külső, poros ívre került, elvesztette versenygépe felett az uralmát, és már törött autóval csorgott ki az alagútból. A biztonsági autót azonnal beküldték a pályára.
A különbségek azonnal eltűntek. Vettel állt az élre, miután Button és Alonso is kiállt második kerékcseréjére.
A verseny féltávjánál, a 39. körben ismét elrajtolt a mezőny. Vettel előnye gyorsan elillant, miután Button átlépett a lekörözötteken, és kezdtek felmelegedni szuperlágy keverékei. A McLaren brit pilótája azonban – nem meglepő módon – nem tudott átlépni a Red Bullon.
Alonso a harmadik helyen állt, Adrian Sutil (Force India), Kamui Kobayashi (Sauber), Webber és Hamilton előtt, utóbbi azonban a visszafordítóban okozott balesetéért egy áthajtásos büntetést kapott, mellyel visszacsúszott a kilencedik pozícióba.
Button nem bírt Vettellel, így a McLaren kiintette, és megkapta a lágy szettet, mellyel a harmadik pozícióban folytatta tovább a körözést, igen jó temóval.
A Red Bull világbajnoka belassult, húsz körrel a vége előtt Alonso már egy másodpercen belül volt hozzá képest, míg Button rohamléptekben közeledett mögéjük.
Tizenöt körrel a vége előtt Button teljesen felzárkózott, így az első három helyezett mindössze egy másodpercen belül volt egymáshoz képest. A Red Bull versenyzőjének autóján viszont nagyon kopottak voltak a gumik, ötven kör volt bennük, így csúszkált a pályán.
Nyolc körrel a vége előtt az első hármas utolért egy hatalmas bolyt. A nagy torlódásban pedig nem figyeltek eléggé a pilóták egymásra. Sutil nekicsapta autóját a szalagkorlátnak, ami megzavarta Jaime Alguersuarit, aki hátulról eltalálta Hamiltont.
A McLaren hátsó szárnya megsérült, de a brit pilóta folytatni tudta a körözést, ám Vitaly Petrov már nem tudta elkerülni az ütközést, így beleszállt a Toro Rossóba.
Szerencsére az élmezőnynek nem esett baja, azonban ismét beküldték a biztonsági autót. Elsőre úgy tűnt, hogy néhány kör után folytatódhat a verseny, azonban a helyszínre érkeztek a mentőalakulatok, Petrov autója köré gyűltek, majd pár perccel később, piros zászlóval le is intették a futamot.
A mezőny közben felsorakozott a rajtrácsra, új gumik kerültek az autókra, a szerelőknek pedig lehetőségük volt megjavítani a sérült részeket, így Hamilton hátsó szárnyát is fixálták.
A biztonsági autó mögött rajtolt el a mezőny, melyet egy kör után útjára is engedett. Az első három sorrendje nem változott, mindenki felgyorsult az új szuperlágy gumikon. Webber megelőzve Kobayashit, feljött a negyedik helyre, míg Hamilton a hatodik lett, miután Mandonado összetörte autóját a célegyenes utáni kanyarban.
Az első tíz sorát Sutil, Nick Heidfeld (Renault), Rubens Barrichello(Williams) és Sebastien Buemi (Toro Rosso) zárta.
Monacói Nagydíj, verseny:
1. Vettel Red Bull-Renault 2h09:38.373
2. Alonso Ferrari + 1.138
3. Button McLaren-Mercedes + 2.378
4. Webber Red Bull-Renault + 23.100
5. Kobayashi Sauber-Ferrari + 26.900
6. Hamilton McLaren-Mercedes + 27.200
7. Sutil Force India-Mercedes + 1 kör
8. Heidfeld Renault + 1 kör
9. Barrichello Williams-Cosworth + 1 kör
10. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 kör
11. Rosberg Mercedes + 1 kör
12. Di Resta Force India-Mercedes + 2 kör
13. Trulli Lotus-Renault + 2 kör
14. Kovalainen Lotus-Renault + 2 kör
15. D'Ambrosio Virgin-Cosworth + 2 kör
16. Liuzzi HRT-Cosworth + 3 kör
17. Karthikeyan HRT-Cosworth + 3 kör
18. Maldonado Williams-Cosworth + 5 kör
Leggyorsabb kör: Webber, 1:16.234
Kiesők:
Pilóta Csapat Kör
Petrov Renault 68
Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 68
Massa Ferrari 33
Schumacher Mercedes 33
Glock Virgin-Cosworth 31
Perez Sauber-Ferrari 1
A világbajnokság állása hat versenyt követően:
Egyéni: Konstruktőri:
1. Vettel 143 1. Red Bull-Renault 222
2. Hamilton 85 2. McLaren-Mercedes 161
3. Webber 79 3. Ferrari 93
4. Button 76 4. Renault 50
5. Alonso 69 5. Mercedes 40
6. Heidfeld 29 6. Sauber-Ferrari 21
7. Rosberg 26 7. Force India-Mercedes 10
8. Massa 24 8. Toro Rosso-Ferrari 7
9. Petrov 21 9. Williams-Cosworth 2
10. Kobayashi 19
11. Schumacher 14
12. Sutil 8
13. Buemi 7
14. Perez 2
15. Barrichello 2
16. Di Resta 2
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése