Vettel idei tizenötödik pole-ját szerezte a száraz interlagosi időmérőn, Webber a második, a McLarenek csak mögötte következnek. Schumacher már a futamra készü lt.
A nagy csinnadrattával beharangozott eső végül nem érkezett meg az interlagosi pályára, cserébe viszont összejött az igazi truváj, Sebastian Vettel idénybeli tizenötödik pole pozíciójával megdöntötte Nigel Mansell vonatkozó rekordját. Mögötte a csapattárs Webber lett a második, a két McLaren Button-Hamilton sorrendben jött be a harmadik-negyedik helyre, Alonso pedig az év során már kilencedszer végzett az időmérő edzés ötödik helyén. Rosberg legyőzte Massát, Senna hazai versenyén Q3-ba jutott, Schumacher taktikáját pedig nem tudtuk értelmezni.
A Q1-ben persze még mi sem voltunk ennyire okosak, többnyire azon ment a vita, hogy akkor most érkezik-e eső a pályára, és ha igen, vajon mikor és mennyi. A fenyegetés tudatában a legtöbb versenyző igyekezett gyorsan túl lenni az első gyors körén, csak, hogy ne érje kellemetlen meglepetés. A kieső helyek elkerüléséért a Williams és a jövőre Caterhammé avanzsáló Lotus vívott élet-halál harcot, végül ez csak egy versenyzőnek jött össze a négyből, éppen a rangidős Barrichellónak, aki ráadásul valószínűleg élete utolsó F1-es futamán szerepel ezen a hétvégén hazai közönsége előtt.
Schumacher a szabadedzéseken parádézott, mindháromszor megverte Rosberget, és úgy tűnt, az élcsapatoktól sincsen messze, talán Massával harcban lehet a hatodik pozícióért. Ebből azonban az ég egy adta világon semmi nem látszott a kvalifikáción, a hétszeres bajnok sokat hibázva, pocsékul futva vette csak az akadályokat, az első szakaszban percekig az utolsó helyen állt (három mért körrel a neve alatt), a Q2-ben pedig mindössze egy tized választotta el a felettébb kínos kipottyanástól.
Bizony, felettébb kínos lett volna, ugyanis a csapattárs Rosberg közben szárnyalt, össze tudott rakni például egy egészen elképesztő, 1:12, 569-es kört, amivel a Q2 második helyén végzett – és úgy tűnt, akár még az élbolyt is fenyegetheti.
A két mercedeses között a végére is maradt a nagy különbség végül Rosberg hatodik, a hétszeres bajnok pedig tizedik lett, Schumacher valamilyen rejtélyes oknál fogva meg sem tudta közelíteni a szabadedzéseken nyújtott köridejeit. Igencsak valószínű, hogy a német autóját már a holnapi futamon várható esőre állították be a mérnökei – ebbe a képbe viszont sehogyan sem fér bele a végén felrakott közepes keverékű gumi. Holnap így a rekordbajnok a lassabb keverékkel lesz kénytelen elrajtolni, persze csak amennyiben száraz lesz a pálya a start pillanatában – ellenkező esetben viszont nagy hátrányba kerül az esős beállításai miatt is. Persze ki tudja, Ross Brawn azért igazi zseni, hogy olyan összefüggéseket is átlásson, amiket egy hozzánk hasonló hétköznapi ember nem.
A Ferrarik szokás szerint csendes időmérőt futottak, Alonso a neki lassan alanyi jogon járó ötödik pozícióban parkolta le a járgányt, Massa pedig a hazai pálya ellenére is szerfelett visszafogottan ügyködött, Rosberg mögött hetedik lett. Hogy a versenyen milyen esélyekkel indulnak a vörösök, arról még most is korai beszélni, lehet holnap eső, szokásos Alonso-előretörés, de vannak olyanok is, akik valamilyen rejtélyes okokból kifolyólag Massa feltámadását vizionálják.
A McLaren megont nagyon fogadkozott a kvalifikáció előtt, de ebből ismét nem lett pole – hozzá kell tennem azonban, a Red Bullokat képtelenség is lett volna legyőzni. Button és Hamilton persze a maga módján mindent megpróbált, előbbi a Q1-ben első lett, utóbbi a Q2-ben közelítette meg Vettelt, de „hiába mindenha szándék” a kétszeres világbajnok német megint emberfelettit tett le az asztalra, bement 1:12 alá, és még saját csapattársát is alaposan elverte.
Igen ám, mert Webber lett a második, már-már kisebb meglepetést okozva ezzel. Az ausztrál végre megint elővette a rá egyébként jellemző, kiváló kvali-menő énjét, és simán megverte a McLareneket. Ki tudja, ha minden versenyen ilyen elánnal és ekkora tempóban hajtott volna, lehet, hogy nem több, mint egy hónappal ezelőtt dől el a bajnoki cím sorsa…
Ami a kicsiket illeti, mindenképp ki kell emelni Bruno Sennát, aki hazai versenyén egészen a kilencedik helyig kormányozta Renault-ját, a Q2-ben még Massától is alig maradt el. Szintén nagyot versenyzett Adrian Sutil, aki a nyolcadik helyről indulhat, de nem szégyenkezhet a minden valószínűség szerint utolsó versenyére készülő Barrichello sem, aki egy nagyon gyenge Williamset hozott be tizenkettediknek. Di Resta most kicsúszott a Q3-ból, csak tizenegyedik lett, a Toro Rossóknak és a Saubereknek pedig fikarcnyi esélyük sem volt a nagyobb siker elérésére.
Talán majd holnap, amikor – várhatóan – már tényleg leesik az ég…
Brazil Nagydíj
| 1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | ||
| 2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | ||
| 3. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | ||
| 4. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | ||
| 5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | ||
| 6. | Nico Rosberg | német | Mercedes | ||
| 7. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | ||
| 8. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | ||
| 9. | Bruno Senna | brazil | Renault | ||
| 10. | Michael Schumacher | német | Mercedes | ||
| 11. | Paul Di Resta | brit | Force India-Mercedes | ||
| 12. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | ||
| 13. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | ||
| 14 | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | ||
| 15. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | ||
| 16. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | ||
| 17. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | ||
| 18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | ||
| 19. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | ||
| 20. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | ||
| 21. | Tonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | ||
| 22. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | ||
| 23. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | ||
| 24. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth |
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése