2011. október 22., szombat

Részletes pályaelemzés Indiai pályáról

Az idei évben egy új helyszínt köszönthetünk a Forma 1-es versenynaptárban, méghozzá ismét a mesés keleten. A koreai és szingapúri F1-es sikereken felbuzdulva ezúttal India, egészen pontosan a főváros Új Delhi üdvözli a száguldó cirkuszt.Az új versenypálya a város egy déli külvárosában Noidában épült. A pályát a híres pályaépítész Hermann Tilke tervezte, 5137 méter hosszan fog kanyarogni, és mintegy 150000 néző befogadására lesz alkalmas. Az aszfaltcsíkon két hosszú egyenes és számtalan lassú kanyar található, mely a versenyzők és mérnökök számára egyaránt kihívást jelent. Egy érdekes lépés, hogy a szervezők egyeztettek a csapatokkal, mielőtt hozzá láttak volna az építkezéshez. A pálya vonalvezetésén, a szimulátoron végzett teszteknek köszönhetően több változtatást is végrehajtottak, annak érdekében, hogy megkönnyítsék az előzéseket a versenyzők számára és ezzel a rajongók kedvében járjanak.

És most lássuk a világ legújabb Forma 1-es aszfaltcsíkját kanyarról kanyarra. Egy biztos, Indiában egy egészen egyedi versenypályát építettek, mely egyik másik aszfaltcsíkhoz sem hasonlítható. A pálya egyik érdekessége a szintkülönbségek. Az első és a 3. kanyar között például 14 méter az eltérés, de a pálya leghosszabb egyenese is lankás.

Karakterisztikáját tekintve inkább egy városi pályához hasonlít, ahol számtalan lassú kanyar található. A két hosszú egyenesen kívül az éles és lassú kanyarok a jellemzőek, az első szektorban túlsúlyban vannak az egyenesek, még a pálya 2. és 3. szakasza a kanyargósabb. Ennek köszönhetően magas leszorító erőt igényel majd a 2-es és 3-as szektor.

A hosszú egyenesek utáni kemény féktávok remek lehetőséget kínálnak majd az előzésekre a kör első szakaszában. A célegyenes után rögtön egy lassú kanyar következik, akár csak a 4. kanyar, amit egy hosszú egyenes előz meg. A nehéz 3. kanyarból fontos a jó kigyorsítás, mert utána a pálya leghosszabb egyenese következik. Valószínűleg ez lesz a DRS zóna, ahol számtalan előzés láthatunk majd. Az egyenes végén 300 km/h körüli tempóról kell majd 90 km/h alá lassítani. Az egyes, hármas és négyes kanyarok mind nagyon élesek, amik előtt keményen a fékre kell majd lépni, ezek mindegyike 1-es vagy 2-es sebességi fokozatban lesz teljesíthető.

A pálya talán legtechnikásabb szakasza a 2. szektor elején található, az 5-7. kanyarig. Az 5-ös kanyar egy gyors balos, kb. 240 km/h-val, amit a 6. kanyar egy lassabb balos követ, amiből egy jobb kanyar indul, ezért hasonlít egy sikán. Az 5-ös és 6-os forduló egy ívet alkot. A 6-os kanyar már jóval lassabb, ennek köszönhetően az 5. kanyartól egyszerre kell kanyarodni és fékezni, jóval 100 km/h alá, ami sosem egyszerű. Ha valaki ezt elrontja azzal oda az egész köre.

A másik érdekesség egy döntött dupla jobbkanyar (10-11. kanyar), mely 130-150 km/h-val lesz teljesíthető, és amit a Török versenypálya ihletett. Ennek a kanyarnak a bejárata előtt kell lassítani, majd egy kis gyorsulás után a kijárata előtt a 2. érintési pontnál is fékezni kell. Itt kissé beszűkül a pálya és még utána enyhén balra ível. Ez a kanyar azért is érdekes, mert a kanyar elején még felfelé mennek, majd a kanyar kijáratánál már lejt az aszfaltcsík.

A célegyenes előtt csupa lassú kanyar található, amik közül az utolsó előtti azért izgalmas, mert beláthatatlan a kanyar csúcspontja, amikor elkezdenek kanyarodni, még nem látják azt a pontot, ahol érinteni akarják a pálya belső szélét. Az utolsó kanyart, ami a leglassabb az egész pályán egy kemény féktáv előzi meg. Fontos a jó kigyorsítás, hiszen a célegyenes vége egy jó előzési pont.

Az indiai versenypályán a kemény féktávok, éles fordulók és a jó kigyorsításokban rejlik a siker titka. A hosszú egyenesek jó előzési pontokat kínálnak, így a szurkolók izgalmas futamot láthatnak majd.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

VB VÉGEREDMÉNYE

VB VÉGEREDMÉNYE A BRAZIL NAGYDÍJ UTÁN AZ ÉLMENŐKNEK: 1.VETTEL 392 pont 2.BUTTON 270 pont 3.WEBBER 258 pont 4.ALONSO 257 pont 5.HAMILTON 227 pont 6.MASSA 118 pont HA VAN VALAMI KÉRDÉSETEK AZ F1-GYEL KAPCSOLATOSAN ÍRD MEG CHAT-BE KÉRDÉSEDET ÉS MEGPRÓBÁLOK RÁ VÁLASZOLNI!