Sebastian Vettel minden idők legfiatalabb kétszeres világbajnokaként szelte át a célvonalat Suzukában. A futamot Button nyerte, második helyen Alonso ért be célba, a német a harmadik hellyel lett világbajnok.A rajtot balesetmentesen megúszta mezőny, és Vettel elég keményen utasította maga mögé Buttont, aki az első kör végén panaszkodott is a csapatrádión, hogy szerinte büntetést érdemelne a német. Lewis Hamilton megelőzte a csapattársát az első kanyarban, Kobayashi pedig egy gyenge rajtot követően több pozíciót is veszített.A mezőny az első körökben beállt a Vettel-Hamilton-Button sorrendben, akiket a két Ferrari követett Massa-Alonso sorrendben. A harmadik körben már közel két másodperc volt a címvédő előnye.A hatodik körben Alonso megelőzte Massat, és a brazil láthatóan nem akart sokat vitázni a csapattársával.A hetedik körben közölték: Vettel nem kap büntetést, így a Red Bullos nyugodtan építhette tovább a négy másodperces előnyét. Lewis Hamilton abroncsai hirtelen megadták magukat, így a brit elsőként állt ki kerékcserére, ami a csapatot is kisebb kapkodásra késztette. Button még a kiállás előtt megelőzte a csapattársát.A 10. körben Vettel is bejött cserére, akinek a hátsó gumijai fogytak el, majd a friss lágyakon a hatodik helyre jött vissza.Az FIA információi szerint Hamiltonnak hátsó defektje volt, és ez okozta a hirtelen lassulást.A kiállások után Alonso bejött Hamilton elé, majd Massa is kiállt cserére a 12. körben.Buemi autójára rosszul tették fel a jobb első kereket, és így a svájci feladta a versenyt a 12. körben.
Rosberg a 13. körben állt ki az első cserére, és a 18. helyen tért vissza a pályára.
Az első cserék után Vette-Button-Alonso-Hamilton-Massa-Webber sorrendben folytatódott a verseny.A 15. körben Schumacher megelőzte Petrovot az első kanyarban, és ezzel feljött a hetedik helyre. A német szárnyállítást kért a kiálláson, de ezt a csapat elszalasztotta, így a német első abroncsai nagyobb mértékben hólyagosodtak.Kobayashi a már védjegyévé vált hajtűben megelőzte Alguersuarit, és feljött a 12. helyre. A tízedik helyen futó Perez volt az egyetlen, aki nem állt még ki cserére.A Red Bull egyszerre hozta ki a két versenyzőjét a második cserére a 20. körben. Jenson Button egy körrel később jött ki, és ez elég volt ahhoz, hogy megelőzze Vettelt, így a brit az élre állt. Vettel kivezető köre meglepően lassú volt.Hamilton és Massa a 21. kör végén talált egy másra, és a két autó össze is ért az utolsó sikán előtt, melynek következtében egy darab lerepült a Ferrariról. Hamilton kiállt a második cserére, és Massa egy körrel később megelőzte a britet, miután letudta a cserét. A 2008-as bajnok, köszönhetően a rossz ritmusú cseréknek, ezzel a 7. helyre esett vissza.A versenybírók úgy döntöttek, hogy a 24. körben beküldik a biztonsági autót a pályán lévő szárnydarab miatt, mely a Hamilton – Massa csatából maradt hátra.Rosberg a boxban előzte meg Kobayashit. A két versenyző egymás mellett hajtott ki a boxból.Mark Webber és Michael Schumacher autója összeért a hetedik kanyarban, miután a német visszatért a második kiállásról, és az ausztrál autójának az első szárnya megsérült.A 28. körben elengedték a mezőnyt és Button szépen felsorakoztatta maga mögé a többieket, ahogy régen Schumacher is csinálta.A restartot követően az élmezőnyben nem történt változás, így Button-Vettel-Alonso sorrendben folytatódott a Japán Nagydíj. Rosberg megelőzte Petrovot a 31. körben, ezzel feljött a 11. helyre.Vettel a 34. körben kiállt a harmadik cserére, majd egy körrel később követte őt a csapattársa.Jó hír volt Button számára, hogy Vettel egy kisebb forgalomba jött vissza, és brit kényelmes előnnyel állt vissza az első helyre.A 38. körben Lewis Hamilton megelőzte Felipe Massat a célegyenesben, és kerékcserét követően Alonso megelőzte Vettelt, így Button- Alonso -Vettel sorrendben folytatódott a verseny.A német hat tizedre követte a ferrarist, majd a 42. kör elején Vettel már próbálkozott az előzéssel, de kevésnek bizonyult a sebességelőnye. Schumacher a harmadik kiállást követően feljött a hatodik helyre.Button közel öt másodperces előnnyel vezetett a 44. körben, és Vettel néha felzárkózott Alonsora, de láthatóan nem akart felesleges kockázatot vállalni.Öt körrel a verseny vége előtt szóltak a Red Bull versenyzőjének, hogy ne vállaljon kockázatot, és vigye be az autót a célba.Button visszavett a tempóból, és Alonso megkezdte a felzárkózást a britre. Két körrel a verseny vége előtt Button megtalálta a gázpedált.Jenson Button nyerte a Japán Nagydíjat, mögötte Alonso és Vettel ért be a célba, ezzel a német lett a 2011-es világbajnokság győzetese.Japán Nagydíj, verseny:
1. Button McLaren-Mercedes 1h30:53.427 2. Alonso Ferrari + 1.160 3. Vettel Red Bull-Renault + 2.006 4. Webber Red Bull-Renault + 8.071 5. Hamilton McLaren-Mercedes + 24.268 6. Schumacher Mercedes + 27.120 7. Massa Ferrari + 28.240 8. Perez Sauber-Ferrari + 39.377 9. Petrov Renault + 42.607 10. Rosberg Mercedes + 44.322 11. Sutil Force India-Mercedes + 54.447 12. Di Resta Force India-Mercedes + 1:02.326 13. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1:03.705 14. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1:04.194 15. Maldonado Williams-Cosworth + 1:06.623 16. Senna Renault + 1:12.628 17. Barrichello Williams-Cosworth + 1:14.191 18. Kovalainen Lotus-Renault + 1:27.824 19. Trulli Lotus-Renault + 1:36.140 20. Glock Virgin-Cosworth + 2 kör 21. D'Ambrosio Virgin-Cosworth + 2 kör 22. Ricciardo HRT-Cosworth + 2 kör 23. Liuzzi HRT-Cosworth + 2 kör Leggyorsabb kör: Button, 1:36.568 Kiesők: Buemi Toro Rosso-Ferrari 35kör
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése