Hiába érezték úgy a McLarennél, hogy Jenson Button a Szingapúri Nagydíj hajrájában esetleg megingathatja az éllovas Sebastian Vettelt, a német nem hibázott a futam hajrájában, és a fékhibája sem volt olyan súlyos. Button a lekörözöttekre is panaszkodott, igaz, az idén már nem él az a szabály, amely szerint a biztonsági időszakban a lekörözöttek visszavehetik köreiket. Mark Webber az elrontott rajtját sajnálja, míg Felipe Massa megint nekiesett Lewis Hamiltonnak, aki, akárcsak két hete Monzában, tartja a száját.Bár még nem nyerte meg a világbajnokságot Sebastian Vettel, a szingapúri győzelmével egyetlen pontra került a dicsőségtől, s ezzel bőven beérte a forró délkelet-ázsiai éjszakában.„Nagyon elégedett vagyok az eredménnyel, az autó a rajttól a célig fantasztikus volt. Amikor az volt a fontos, hogy nyomjam a gázt, könnyedén otthagytam a többieket, és a végén sem inogtam meg – mondta Vettel. – A biztonsági időszak nem hiányzott, de utána is könnyedén meglógtam, és gyorsan megtaláltam a ritmust. Tavaly második lettem itt, az idén örülök, hogy nyerni is sikerült. Büszke vagyok a csapatra, tökéletes napunk volt."Vettelnek az utolsó öt futamon egyetlen pontot kell szereznie ahhoz, hogy világbajnok legyen – ha ez nem sikerülne neki, Jenson Buttonnak akkor is nyernie kellene Japánban, Dél-Koreában, Indiában, Abu-Dzabiban és Brazíliában egyaránt.
![]() |
| Vettel a hajrában is ura volt a helyzetnek |
„Azt hiszem, képes vagyok még egy pont megszerzésére, de azért még meg is kell tennem – mosolygott Vettel. – Az eddigi versenyek alapján nincs nehéz dolgom, de várjuk meg az ünnepléssel a következő verseny végét."
Bár úgy tűnt, Vettelnek a hajrában fékproblémája volt, a német elmondta: végig kézben tartotta a futamot.
Button, a Japán GP előtt az egyetlen talpon maradt rivális elsősorban a lekörözöttekkel volt elégedetlen a Szingapúri Nagydíj után, az angol pilóta úgy érzi, miattuk az a kis esélye is elszállt a győzelemre, amelyet a hajrában futott gyors körei teremtettek volna meg.
„Megértem, hogy nehéz lehúzódni ezen a pályán a lekörözötteknek, és a mezőny hátsó felében is komoly csaták zajlanak, de mindenkinek meg kell értenie, hogy nem véletlenül körözzük le a lassabb autókat. Voltak bosszantó pillanatok, Kobajasi például egy körön át feltartott, mire félrehúzódott előlem, és Sebastian addigra messze volt – mondta Button. – Végül is a második helyezés volt a legtöbb, amit ebből a versenyből kihozhattam, amit tudtam, beleadtam, főleg a végén igyekeztem, de nem volt elég."
A rajtnál Button és Fernando Alonso mögé kerülő Mark Webbermegfogadta, megpróbál javítani indulásain, amelyek során a legutóbbi öt futamon is legalább egy pozíciót veszített rajtpozíciójához képest. A Red Bull ausztrál pilótáját egyre inkább bosszantja, hogy miközben csapattársa már csak egy pontra van a vb-címtől, neki még a futamgyőzelem sem jött össze az idén.
„Sajnos az idén túl gyakran kell visszakapaszkodnom a rossz rajtom után, valamiért nem tudok úgy startolni, mint tavaly – mondta Webber. – Meg kell néznünk, mi a baj, és mindenképpen javítanunk kell. Nem egyszerű visszajönni, ezen a pályán veszélyes is, főleg ha nem működik a DRS. Seb megérdemelten nyert, de én elveszítettem egy pozíciót ahhoz képest, ahol célba kell érnem. Jó lenne véget vetni az idei nyeretlenségemnek, nem elég, ha csak a verseny bizonyos szakaszain vagyok a leggyorsabb."
Alonso az éjszakai futam történetében először maradt le a dobogóról, a spanyol ezzel a matematikai esélyét is elveszítette arra, hogy világbajnok legyen, ezért a hátralévő versenyeket csak élvezni akarja.
„A rajtom megint nagyon jó volt, de Webber vissza tudott előzni. A Red Bullnak sajnos előttünk van a helyem, annyival gyorsabbak az autói – mondta Alonso. – A negyedik helyezés volt a maximum, ezért a McLarennel kell megküzdenünk, más helyszíneken pedig a Mercedesszel. Az egyéni vb eldőlt, a konstruktőrök között nagyon nehéz lesz utolérni a McLarent. Mögöttünk senki sincs, akik előttünk vannak, azok messze vannak. A második helyezést jó lenne megszerezni az egyéniben, de az utolsó öt verseny inkább kikapcsolódás lesz, élvezni akarom, a csapat pedig tesztelni fogja a 2012-es alkatrészeket."
Felipe Massa dühösen beszélt a verseny után Lewis Hamiltonról, a Ferrari pilótája már a szombati időmérő edzés után is kifogásolta az angol agresszív stílusát, s most sem leplezte haragját. A Szingapúri Nagydíjon Hamilton megpróbálta megelőzni Massát, de miután a brazil visszaverte a támadást, a McLaren-pilóta első légterelőjével elvágta a Ferrari jobb hátsó kerekét. Massa defektet, Hamilton büntetést kapott, a brazil a 9., az angol az 5. lett.
„Nem először kell azt mondanom, hogy Lewis képtelen használni az eszét, még az időmérőn sem ment neki – mondta Massa a verseny után a BBC-nek. Szemtanúk szerint a brazil megkereste Hamiltont a McLaren motorhome-jánál, de a brit csapat tagjai kitessékelték a brazilt. – Most a versenyen is nagy balesetet okozhatott volna, de megfizet érte, most is kapott büntetést. Csakhogy nem tanul ebből sem, az idén már túl sokszor került hasonló helyzetbe. Nagyon fontos, hogy az FIA rajta tartsa a szemét, és minden ilyen esetben megbüntesse. Beszéltem vele most is,d e nem érti, mire gondolok. Talán az apjához fordulok, ha valaki, ő megérteti vele, miről van szó."
Hamilton a McLaren sajtóanyagában beszélt a versenyről, s egy szót sem ejtett a Massával történt koccanásáról – a hétvége előtt elmondta, hogy ha csendben marad, sok fejfájást előz meg.
„Gratulálok Sebnek, az egész hétvégén fantasztikusan versenyzett, és Jenson előtt is meghajolok, megmutatta, mire képes az autónk, majdnem nyerni tudott, megmutatta, hogy van még esélyünk néhány győzelemre az idén. A büntetésem után élvezetes volt előre törni, és előzgetni a többieket, kár, hogy hátulról kellett felkapaszkodnom, ki tudja,. mire lettem volna képes elöl? Elszalasztott esély volt ez a futam, talán Szuzuka jobb lesz" – idézi a sajtóanyag Hamiltont.

0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése